CAT |

Força Lleida

Transparència i saber escoltar: Celebrat el 1r consell social del força lleida

Twitter
WhatsApp
Telegram
Facebook
Email

Aquesta tarda, el pavelló Espai Fruita Barris Nord ha estat l’escenari d’un fet insòlit per al Força Lleida. El 1r Consell Social del club ha reunit una quinzena de persones com a representants de diferents sectors de l’entorn de l’entitat esportiva: 5 membres de la junta del club, 4 empreses, 2 abonats, 2 pares/mares de la base i 2 representants d’Ajuntament i Diputació.

La trobada, organitzada per informar de la situació actual del club i per escoltar els assistents, ha començat amb la intervenció del president del Força Lleida, Albert Aliaga presentant a tots i cada un dels assistents i agraint l’assistència de tothom. “Vam adquirir un compromís quan vam agafar les regnes del club”, ha introduït. Des d’un primer moment es vol ser un club per a tothom i de tothom.

Ignasi Amor, regidor d’esports de la Paeria considera que és important que el projecte s’obri a tothom i que sigui un club col·laboratiu. Des de l’Ajuntament s’aposta per fomentar l’esport en els joves, amb unes instal·lacions com l’Espai Fruita Barris Nord. Amor també ha destacat la incorporació al projecte de gent de casa com Gerard Encuentra i d’incorporar La Seu Vella en l’equipació del club.

Per la seva banda el diputat de l’Àrea d’esports de la Diputació de Lleida, Jordi Verdú agraeix al club que es representi a tot el territori lleidatà. “No podem fer altra cosa que acompanyar-vos. Apostem per l’esport base inclusiu i femení i amb l’esport d’elit hem de seguir apostant-hi”.

Albert Aliaga tornava a agafar les regnes per parlar dels pressupostos. El pressupost del club és de 730.000 euros, dels quals 180.000 euros venen de l’Ajuntament i 90.000 de Diputació. A més, es compta amb el suport d’empreses com ICG que patrocina el primer equip i Nayox que posa nom als equips de la base, el CBF Lleida. El president del club remarcava la importància del suport empresarial i institucional per tirar el projecte endavant. Com a club, Aliaga diu que hem de ser un projecte sostenible, escoltar i aprendre. “De vegades ens enfoquem cap a un camí i potser no fem bé les coses per això és important l’impuls d’empreses, per no tenir tensions econòmiques”. Un 95% del pressupost total es destina a primer equip a causa de la quantitat de fitxes que s’han de pagar, costos de desplaçaments…

Toni Cudós, membre de la junta del Força Lleida diu que “un dels reptes és tornar a omplir el pavelló, donar-li vida”. Així ho ha ratificat Pol Bernaus, un dels abonats assistents qui considera que s’ha d’aprofitar la bona dinàmica de l’equip perque la gent vingui al pavelló a gaudir del bàsquet. En l’últim partit es va aconseguir una assistència de 2.200 espectadors i el nombre de joves abonats ha estat superior al centenar aquesta temporada.

Pep Castarlenas, vicepresident del Força Lleida ha dit que “teníem moltes ganes que arribés el dia d’avui per posar totes les cartes sobre la taula, explicar amb màxima transparència la realitat del club i que juguem tots junts”. Castarlenas aposta per una bona formació des de la base per ser més forts, de petits a grans. “Volem posar Lleida en el mapa i ser un club referent”, ha afegit el vicepresident.

Antonieta Vidal, mare de la base, ha parlat dels aspectes a millorar en la base i de les fortaleses. Des dels desplaçaments, despeses, equipacions… A més, ha parlat de la il·lusió dels nens i nenes. “Ells venen als partits a veure a David Cuéllar i Albert Lafuente perquè els veuen com jugadors de la base que han arribat al primer equip”, destaca. També ressalta que als nens els agrada veure a lleidatans a la banqueta com Gerard Encuentra, o que membres de l’staff del primer equip com Jordi Ribas o Marc Díaz estiguin entrenant als més joves. Un altre aspecte que ha sortit per part dels pares és la gestió dels pavellons, la neteja i el manteniment, al qual Ignasi Amor ha exposat el pressupost destinat a esports, 800.000 euros que aniran a la millora dels pavellons, parquets, il·luminació…, un pressupost que començarà a aplicar-se el 2024

Alejandro Perera, del Grup Nayox, afirma que “cert que es vol arribar a l’ACB, però ha de ser una cosa progressiva, a poc a poc i amb paciència”. A més, afegeix que es important escoltar el que diuen pares, mares i abonats, aprendre de les crítiques constructives. “Estic content de com evoluciona el projecte”. Meritxell Pi d’ICG agraeix la transparència que hi ha i el goig que dona el projecte. “Com a empresa sempre hem intentat ajudar i sempre ho farem si es porta una direcció com aquesta”. Sisco Serveto, de Grup Serveto ressalta la bona manera com es porta el club, la imatge que es dona i “el que és clau és tenir referents esportius”. Manel Simón d’Afrucat confessa que aposta pel Força Lleida per les bones persones que formen part del club i la bona gestió. “Si estic aquí és per l’equip humà que hi ha al capdavant, perquè han posat seny a la gestió esportiva i perquè aposten per la base”. Simón ha parafrasejat a Aliaga dient que també és important crear sinergies amb altres clubs del territori, sense voler xafar als altres, sinó essent un club referent i amb la transparència que es denota.

Des de la junta s’ha comentat que “sempre necessitem més suports i esforços d’altres empreses. Es necessitarien 4 o 5 empreses més que es sumin al projecte del Força Lleida”. Els dirigents del club han posat en rellevància tots i cada un dels treballadors que formen part del projecte per fer possible el club. Per finalitzar el Consell Social s’ha deixat la porta oberta a noves sugeriments que puguin sorgir durant l’any i una via de contacte ràpida.

El Consell Social era un dels projectes que la Junta Directiva del Força Lleida tenia intenció de fer, però que la pandèmia ha obligat a endarrerir fins el dia d’avui. La idea és que aquest Consell Social es faci dos o tres cops l’any amb l’assistència d’altres representants de cada àrea.

Més noticies

Actualitat

Coca-Cola entra a formar part del Força Lleida

A partir d’aquesta temporada, Coca-Cola Europacific Partners Iberia, S.L.U serà nova empresa patrocinadora del Força Lleida. Durant tots els partits de l’ICG Força Lleida a l’Espai Fruita Barris Nord, Coca-Cola serà la proveïdora d’una àmplia varietat de begudes que tenim

Llegir més »